לכל שאלה ועניין, התקשרו:
050-811-8145

לכל שאלה ועניין, התקשרו: 050-811-8145

תוכנית בטיחות אש יעילה לבתי חולים – המפתח להגנה מרבית על חיי אדם

בתי חולים הם מתקנים רגישים במיוחד לסיכוני אש ועשן. שריפה בבית חולים עלולה לסכן את חייהם של מאות מטופלים, צוות רפואי ומבקרים הנמצאים במקום. יתרה מכך, פינוי מהיר של הנמצאים בבניין בזמן שריפה הוא משימה מורכבת ביותר.
לכן, בתי החולים נדרשים לנהל תוכנית בטיחות אש קפדנית. כזאת המבטיחה הגנה מקסימלית על החיים בעת אירוע אש. במאמר זה נסקור את האתגרים הייחודיים בהגנה מפני אש בבתי חולים. נבחן גם פתרונות ושיטות עבודה שיאפשרו להתמודד עם סיכונים אלה ביעילות ושמירה על בטיחות המאושפזים.

גורמי סיכון ייחודיים בבתי חולים

בתי חולים כוללים מגוון רחב של גורמי סיכון פוטנציאליים לשריפה. בשל הציוד הרפואי, חומרים מסוכנים ופעילות אינטנסיבית המתקיימת בהם סביב השעון. מקורות אפשריים להתלקחות כוללים ציוד חשמלי פגום, קצרים במערכות חיוניות. גם רשלנות בטיפול בחומרים דליקים ונוזלים, עישון באזורים לא מאושרים, וכדומה. כמו כן, ריכוז גבוה של חמצן וגזים רפואיים במחלקות שונות, מהווה כר פורה להאצת התפשטות אש.
גורמי סיכון אלה מחייבים יישום תוכנית בטיחות אש קפדנית ורחבת היקף בבתי החולים. חשוב כל הזמן להתמקד במניעה, גילוי וכיבוי מהיר של אירועי אש.

פינוי בטוח של מאושפזים ואנשי צוות בשעת חירום

אתגר מרכזי בבטיחות אש של בתי חולים הוא פינוי יעיל ובטוח של המאושפזים ואנשי הצוות במצב חירום. פינוי חפוז ובלתי מאורגן עלול לסכן חיים ולהוביל לאסון. על כן, התוכנית צריכה להגדיר נהלים ברורים של מסלולי פינוי והצבת אנשי צוות המיומנים בפינוי מוגבלי תנועה ומונשמים.
כמו כן יש לוודא קיום ציוד חירום נייד לפינוי כגון אלונקות, כיסאות גלגלים וערכות נשימה. קיום תרגולות פינוי תקופתיות, עם הפקת לקחים, חיוני להבטחת פינוי יעיל בחירום האמיתי ולהצלת חיים.

מערכות גילוי וכיבוי אש מותאמות לבתי חולים

בתי חולים מחייבים מערכות גילוי וכיבוי אש מותאמות במיוחד לסביבה הרפואית המורכבת שלהם. יש להתקין גלאי עשן רגישים במיוחד כדי לאתר סימנים ראשונים של עשן ולמנוע התפשטות האש. מערכות כיבוי אוטומטיות מבוססות מים / גז צריכות להיות מותקנות תוך מזעור נזקים אפשריים לציוד ומתקנים.

כמו כן, מערכות ההתרעה צריכות לאפשר התרעה מדורגת. הן לצוותים הרפואיים והן לכבאות, כדי למקד באופן מיטבי את מאמצי הכיבוי וההצלה בבניין. שילוב נכון של מערכות אלה קריטי להשגת רמת הגנה גבוהה מפני אש בסביבה מורכבת כמו בית חולים.

בטיחות אש בבתי חולים – שיפור המוכנות

מרכיב קריטי בתוכנית בטיחות האש של בתי החולים הם הדרכות ותרגולות תקופתיות של כלל הצוותים הרלוונטיים. יש לקיים הדרכות שוטפות לצוותים רפואיים על תרחישי חירום אפשריים ואופן התנהלות נכון בכל תרחיש.
כמו כן, יש צורך בתרגילי חירום תקופתיים המדמים תרחישי אש ועשן בהיקף גדול, תוך שילוב מערכות גילוי וכיבוי האש. תרגולות אלה חיוניות על מנת לבחון פערים וליטול לקחים שישפרו את המוכנות והיכולת של הצוותים להגיב ביעילות לאירוע אש אמיתי ולהציל חיים.

× אנו מתחייבים לך למחיר הכי טוב בארץ
דילוג לתוכן