לכל שאלה ועניין, התקשרו:
050-811-8145

לכל שאלה ועניין, התקשרו: 050-811-8145

אישור כיבוי אש

אישור כיבוי אש

האישור הוא למעשה מסמך משפטי אותו מעניקה הרשות לכבאות וההצלה. האישור מציג את המוכנות והעמידה של העסק בכל הדרישות והתקנות של בטיחות אש. מדובר על אישור אותו יש לחדש כל שנה. עם הקמת בית עסק חדש, אנו מתחשבים ומתאמים את תקנות בטיחות האש יחד עם תכניות הבנייה של העסק.

במקרים של בתי עסק קיימים, אנו מכינים את תוכנית בטיחות האש לפי המבנה והאתגרים הקיימים. במקרים מסויימים על עסק קיים לבצע שינויים מבניים כדי להתאים את עצמו לכל הדרישות והתקנות. התפקיד של יועץ בטיחות אש הוא להכיר ולהבין את כל המרכיבים והנתונים בין אם מדובר על עסק חדש או קיים.

תוכנית בטיחות אש לעסקים לטובת קבלת האישור

לאחר הערכת המצב, יועץ בטיחות האש מכין את תוכנית בטיחות האש שתפקידה לוודא שבית העסק בטוח ומוגן מפני שריפה. אנו דואגים להכין ולהתאים בתי עסק מכל הסוגים כדי שאלו יעמדו בכל התקנות הנדרשות. לא פחות חשוב מכך, אנו דואגים לביטחון ולשלומם של כל העובדים בעסק ולכל הציוד והמלאי.

אישור כיבוי אש מוביל לקבלת טופס 4

מעבר לבטיחות המצילה חיי אדם. כל עסק חייב לדאוג לאישור כדי לקבל בסופו של תהליך טופס 4.

טופס 4 הוא האישור הסופי של תהליך הבניה. באמצאותו, ניתן להתחבר לכל התשתיות הרלוונטיות כמו חשמל ומים.
רק לאחר קבלת טופס 4 ניתן יהיה להפעיל את העסק ולאכלס אותו בעובדים, לקוחות, ציוד ומלאי.
אנו מזמינים אתכם ליצור עמנו קשר כדי לקבל ייעוץ מקצועי לטובת הכנת העסק שלכם לקבלת אישור כיבוי אש וטופס 4.

מהן הדרישות של רשות הכבאות וההצלה לצורך מתן אישור לעסק?

אישור כיבוי אש לעסק ניתן כאמור לאחר שנציג רשות הכבאות וההצלה בוחן את המצב בשטח. הנציג מוודא כי המבנה עומד בכל הדרישות הרלוונטיות. הדרישות משתנות בהתאם לפרמטרים רבים ובפרט גודל השטח ורמת הסיכון לפרוץ שריפה.

בעסק ששטחו עד 100 מ"ר, הדרישות העיקריות הן חיבור למקור מים שיהיה נגיש לאנשי הכיבוי. הפרדה מלאה של חומרים דליקים בעסק ודרכי גישה פנויות למקרי חירום.

בעסק ששטחו בין 100 ל-1,000 מ"ר, רשות הכבאות וההצלה דורשת גם פריסה של מטפים. בחלק מהמקרים גם מערכת גילוי אש שתייצר תגובה מידית. כשהשטח הבנוי הוא 750 מ"ר ומעלה, או כשהשטח הכולל הוא 2,000 מ"ר ומעלה, כבר נדרש תיק שטח מפורט.

המערכות ההכרחיות עבור קבלת אישור לבניין מגורים

בבנייני מגורים אבזור הבניין במערכות גילוי וכיבוי אש נקבע בהתאם לגובה הבניין. כך למשל בבניינים שגובהם מעל 42 מטר, חלה חובת התקנת מערכת ספרינקלרים בכל שטח המבנה. כמו כן דורשים מערכת אוטומטית לגילוי אש במרחבים הציבוריים.

את אישור כיבוי אש למגדלים רבי קומות נותנים רק אם הם כוללים גם מערכת לדחיסת אוויר לחדר המדרגות. זאת במטרה למניעת כניסת עשן למדרגות שמהוות נתיב מילוט. דורשים גם מפוחים שתפקידם לשחרר עשן אחרי שפורצת דליקה. ברז כיבוי בקוטר 2 צול. ברזי אספקת מים שקוטרם 3 צול וברזי דחיסה. גנרטור שמבטיח את התפקוד של מערכות החירום בזמן שריפה, פנל כבאים לשליטה על כלל מערכות החירום. דלתות אש (למניעת מעבר עשן ואש), מערכת כריזה, שילוט בולט ועוד.

המורכבות הרבה של בחירת כל האלמנטים הנ"ל והתקנתם מחייבת בחירה מושכלת בחברה שזוהי המומחיות שלה. רק כך ניתן לקבל את האישור הדרוש מרשות הכבאות בלי לעכב את האכלוס.

× אנו מתחייבים לך למחיר הכי טוב בארץ
דילוג לתוכן