לכל שאלה ועניין, התקשרו:
050-811-8145

לכל שאלה ועניין, התקשרו: 050-811-8145

תוכנית בטיחות אש למרחבים מוגנים

מרחב מוגן הוא חלק בלתי נפרד מכמעט כל מבנה חדש שמקימים בארץ. בנוסף, עקב המציאות הביטחונית ששוב ושוב מספקת לנו תזכורות כואבות, מקימים יותר ויותר מרחבים מוגנים גם במבנים ותיקים. על-מנת להעניק את ההגנה הנדרשת גם בהם. באופן טבעי חשוב להקדיש תשומת לב גם לנושא הבטיחות באש בכל מרחב מוגן. כאן בעמוד זה, תמצאו מידע רלוונטי בנושא.

הסוגים השונים של המרחבים המוגנים:

כולנו רוצים להיות מוגנים בכל מקום שבו אנחנו נמצאים. בבתים, במקומות העבודה, במרחבים המסחריים, במוסדות הלימודים ובמבני ציבור. גם במרחב הפתוח ניתן למצוא מרחבים מוגנים. לכן, אנו דואגים להכין תוכניות בטיחות אש שונות עבור מרחבים מוגנים מסוגים שונים:

  • ממ"ד – מרחב מוגן דירתי. בבנייני המגורים שנבנים כיום יש ממ"ד בכל דירה. בזכות תמ"א 38 יש ממ"דים גם במבנים ותיקים. אין צורך בתוכנית בטיחות אש למרחב דירתי. כן כדאי מאוד לשמור בו באופן קבוע מטף – ורצוי דגם שמותאם לממ"דים (כלומר כזה שאין חשש שיזיק לנשימה).
  • ממ"ק – מרחב מוגן קומתי. מרחב זה משמש מספר דירות שנמצאות באותה קומה. גם בממ"ק כדאי להציב מטף איכותי. כמו כן, לבדוק אותו אחת לשנה.
  • ממ"מ – מרחב מוגן מוסדי. זהו פתרון המיגון המתאים למפעלים ומרכזים מסחריים. גם עבור מבנים שיש בהם משרדים וכו'. את גודל המרחב המוגן במוסדות קובעים בהתאם למספר האנשים שהוא אמור להכיל. כשמטבע הדברים במרבית המקרים, השטח שלו גדול יחסית.
    כמו כן יש גם מיגוניות. אולם פיקוד העורף לא מתייחס אליהן כאל פתרון תקני אלא כמענה לאילוצים (כלומר כשאין אפשרות להתקין מרחב מוגן תקני).

הדגשים הספציפיים של התקנת מערכת גילוי וכיבוי אש במרחבים מוגנים

מרחב מוגן נקרא כך מפני שהוא מגן על מי שנמצא בו מפני הדף, רסיסים וגזים. כשכל המרכיבים בו עומדים בתקן, כמובן, ומקפידים לסגור היטב את הדלת ואת החלון). בזכות עובדה זו הממ"ד, הממ"ק והממ"מ הם פתרון יעיל במצב של מתקפת טילים או רקטות.

על-מנת שהמרחב המוגן יספק ביטחון מרבי גם במקרה של שריפה שעלולה לפרוץ גם עקב אירוע ביטחוני ובפרט נפילות טילים ואפילו "רק" רסיסים – אנו מכינים תוכנית בטיחות אש ייעודית. הדגש העיקרי של תוכנית בטיחות אש למרחבים מוגנים הוא זהירות מרבית על-מנת להימנע מפגיעה במרחב. אנו פורסים מערכת גילוי וכיבוי אש, כלומר גלאי עשן וספרינקלרים (מתזים), תוך כדי קידוח בקירות. כמו כן יש צורך ליצור פתח ליציאת העשן, וחובה לבצע את כל הפעולות האלה מבלי לפגוע בעמידות המוחלטת של המרחב לחדירת גזים רעילים.
בהתאם חשוב להפקיד את מלאכת התכנון של מערכת ההגנה משריפות בידי מומחים מנוסים שמכירים פתרונות ספציפיים למרחבים מוגנים. דגש מרכזי אחר הוא התקנה עם מלוא תשומת הלב לכל פעולה ופעולה, כדי שלא ייגרם שום נזק לאף מרכיב במרחב המוגן.

× אנו מתחייבים לך למחיר הכי טוב בארץ
דילוג לתוכן