לכל שאלה ועניין, התקשרו:
050-811-8145

לכל שאלה ועניין, התקשרו: 050-811-8145

שיתוף הפעולה בין יועץ בטיחות אש לחברות אחזקה וניהול פרויקטים.

חברות אחזקה וניהול פרויקטים העוסקות בעבודות בנייה, שיפוץ ותחזוקה, מהוות גורם משמעותי בסיכון להתפתחות שריפות באתרי עבודה. זאת בשל השימוש בציוד "חם" כגון ריתוך וחיתוך. כמו כן, שימוש בחומרים דליקים ועבודה בסביבות מורכבות.
על כן, נדרש שיתוף פעולה הדוק בין יועצי הבטיחות מטעם הארגונים והמפקחים באתרי העבודה. זאת כדי לוודא יישום נאות של אמצעי מניעה ומזעור סיכונים. במאמר זה אנו בוחנים את הדרכים לשיתוף פעולה אפקטיבי בין הגורמים. על מנת להבטיח רמה גבוהה של בטיחות אש בסביבת העבודה.

תיאום ציפיות והגדרת אחריות ברורה בין הגורמים

שיתוף פעולה אפקטיבי בנושאי בטיחות אש מחייב קודם כל הגדרה ברורה של האחריות והציפיות מכל גורם וגורם בפרויקט. בעל הפרויקט, הקבלנים, יועצי הבטיחות, מנהלי העבודה ועוד. על כולם להבין את תפקידם בהקשר לנושא מניעת שריפות והתנהלות במצבי חירום.
חוזים ונהלים צריכים להגדיר במפורט חלוקת מטלות. כגון הסמכות לאישור ביצוע עבודות "חמות", אחריות על בדיקות ציוד וכבאים, קיום הדרכות בטיחות ועוד. יועץ בטיחות אש מגדיר באופן ברור את התפקידים השונים. תפקידים אלו, מייעלים את שיתוף הפעולה ומונעים חיכוכים מיותרים.

בקרות וסקרים תקופתיים באתרי עבודה לטובת בטיחות אש לחברות אחזקה

כדי להבטיח בטיחות אש לחברות אחזקה באתרי עבודה, יש לקיים בקרות וסקרים תקופתיים על ידי הגורמים הרלוונטיים. סקרי יועץ הבטיחות יבחנו עמידה בדרישות. נוהלי עבודה "חמה", זמינות ציוד כיבוי אש תקין וגישה לו, שלמות מערכות גילוי וכריזה ועוד.
מנגד, בקרות של מנהלי עבודה ומנהלי פרויקט יתמקדו בפיקוח הדוק אחר התנהגות העובדים. שמירה על סדר וניקיון, איסור עישון, נוהלי עבודה בחומרים מסוכנים וכו'. שילוב הבקרות יאפשר איתור ותיקון ליקויים בטרם יגרמו לאירועי אש.

פיקוח הדוק על עבודות "חמות" – חיתוך, ריתוך וכו'

עבודות הכרוכות בחום גבוה כגון ריתוך, חיתוך באמצעות דיסק או אלקטרודות מהוות גורם סיכון מרכזי לשריפה באתרי בניה ותעשייה. ניצוצות ואש גלויה הנפלטים מציוד כזה יכולים בקלות להצית חומרים דליקים בסביבה.
לכן, מנהלי עבודה וממוני בטיחות חייבים להקפיד על פיקוח קפדני על ביצוע עבודות אלו. הם דואגים להכין שטח נקי ברדיוס בטוח סביב העבודה. זמינות אמצעי כיבוי ועובד כוננות למקרי חירום, בדיקת תקינות הציוד לפני/אחרי העבודה ועוד. יש לוודא אכיפה נוקשה של הנחיות הבטיחות ולא לאפשר חריגה מהן.

הטמעת תרבות בטיחות אש לחברות אחזקה

גורם אנושי הוא לעיתים החולייה החלשה ביותר בשרשרת הבטיחות. לכן הטמעת תרבות ומודעות לנושאי בטיחות אש בקרב העובדים היא קריטית. יש להכשיר את העובדים בהדרכות והטמעה שוטפת של נוהלי עבודה בטוחים סביב אש גלויה, חומרים דליקים ומצבי חירום.
כמו כן, מנהלי עבודה צריכים לשמש מודל לחיקוי ולהוות דוגמא אישית בפעולותיהם לקידום בטיחות אש. שאנו יוצרים תרבות בה העובד מרגיש שותף מלא לשמירה על בטיחות הסביבה, אנו תורמים רבות למניעת שריפות ונזקים מיותרים.

× אנו מתחייבים לך למחיר הכי טוב בארץ
דילוג לתוכן