לכל שאלה ועניין, התקשרו:
050-811-8145

לכל שאלה ועניין, התקשרו: 050-811-8145

התאמת תוכנית בטיחות אש למבנים שונים – כל מבנה לגופו

כאשר אנו נמצאים במבנים כגון בתי ספר, בתי חולים, מבני עסקים ואפילו בבתי דירות, נבחין באלמנטים כגון אמצעי כיבוי ושלטי יציאת חירום. במקרים מסויימים נוכל גם להבחין בשרטוט של המבנה עם סימון דרכי מילוט וכדומה. כל אלה ועוד הם חלק ממערך מקיף הנקרא תוכנית בטיחות אש. מבנים רבים מחויבים בתוכנית על פי חוק. הכנת תוכנית כזו היא אחד מתפקידיו החשובים ביותר של יועץ בטיחות אש. בניית התוכנית מחייבת התאמת אלמנטים שונים למאפיינים הייחודיים של כל מבנה.

מהם הנושאים הכלולים בתוכנית?

התאמת תוכנית בטיחות אש כוללת את כל האלמנטים הנוגעים להיערכות המבנה והמשתמשים בו במקרה של שריפה. המידע שבתוכנית וזמינותו המהירה, חיוניים עבור אנשי רשות הכיבוי וההצלה. מאחר וניתן ללמוד ממנו במהירות על תוכנית המבנה. התכנית מציגה גם מידע אודות אמצעי ההתראה והכיבוי. מופיעים גם כל נוהלי הפינוי בעת חירום ואינפורמציה רלוונטית נוספת. בכל פרויקט בינוי חדש נדרשת תוכנית בטיחות אש. כמו גם, כאשר מתבצעת תוספת בינוי משמעותית או שינוי תפקוד מהותי של מכלולי המבנה.

מדוע חשוב לערוך תוכנית בטיחות אש מותאמת לכל מבנה

מאחר והתוכנית עוסקת במספר נושאים קבועים, עולה השאלה מדוע לכל מבנה מותאמת תוכנית ייחודית. הדבר נובע מכך שלכל מבנים יש מאפיינים ייחודיים רבים. בין היתר ניתן למנות את תוכנית המבנה והסביבה בה הוא מצוי. ייעוד המבנה וכמות האוכלוסייה ונקודות הריכוז שלה. בנוסף נבדק האם המבנה מכיל חומרים נפיצים או דליקים וציוד מיוחד או מכשור המצריך הגנה מיוחדת. על פי הגורמים הללו וגורמים נוספים נקבעים בעת תכנון המבנה מיקומם של פתחי האוורור, דרכי מילוט, שטחי כינוס, אופן פרישת אמצעי הכיבוי השונים וסוגיהם. מכאן ברור שלכל מבנה יש מאפיינים ייחודיים לו המציבים מגבלות, נקודות כשל או תורפה וסיכונים שונים. בהתאם יש לבצע את התאמת תוכנית בטיחות אש שתיקח בחשבון את כל אלו ותגדיר נהלים מתאימים לתפעול אירוע שריפה.

יועץ בטיחות אש אחראי על התאמת תכנית בטיחות אש ייחודית לכל מבנה

המורכבות הרבה האופיינית לבניית והתאמת התוכנית נובעת מהגורמים השונים והמגוונים המבדילים כל מבנה ממשנהו. לכך מתווספות תקנות הבנייה המחמירות משנת 2008 . תקנות אלה מגדירות קריטריונים נוקשים לעמידה בתקן הבטיחות. יועץ בטיחות אש מיומן ומנוסה שמאחוריו גם שירות במערך הכיבוי וההצלה ידע לזהות את כל הגורמים החשובים. בין שהם גלויים ובין שהם נסתרים וישקלל את כולם בעת הכנת תוכנית אופטימלית.
היועצים של חברת Done Safe ישמחו לעשות זאת גם עבורכם. פנו אלינו בהקדם לתאום פגישת ייעוץ ראשונה ללא תשלום.

גם למבנה שבבעלותכם חשוב שתהיה תוכנית בטיחות אש ייחודית ומותאמת!

× אנו מתחייבים לך למחיר הכי טוב בארץ
דילוג לתוכן