לכל שאלה ועניין, התקשרו:
050-811-8145

לכל שאלה ועניין, התקשרו: 050-811-8145

מהו תיק שטח ומדוע הכנתו הכרחית וחשובה?

אין ספק כי שריפה במבנים ציבוריים הינה תרחיש אפשרי ומסוכן. מעבר לנזק לרכוש והסכנה הברורה והמיידית לחיי אדם, קיים החשש שהאנשים השוהים במבנה בעת השריפה יפעלו מתוך פחד וללא שיקול דעת. במצב זה, מלאכתם הקשה ממילא של גורמי ההצלה תיעשה אף מסובכת יותר. תיק שטח מסודר ומקיף, מאפשר לגורמי ההצלה לפעול בדרך האפקטיבית ביותר על מנת למזער נזקים ככל הניתן.

מהו תיק שטח?

אנו חייבים להכין את התיק על פי הוראה 503 של רשות הכבאות וההצלה. במהותו, מדובר בקלסר הכולל בתוכו את התוכניות המאושרות והאישורים השונים. אישורים שהתקבלו מהרשויות בנוגע למבנה מוסדי או ציבורי. גרסה נוספת מופיעה על גבי תקליטור.
הצוות שלנו דואג לכלול את כל האינפורמציה הדרושה להערכת הבטיחות של המבנה. כולל היערכות אופטימלית למצב חירום בצורה מפורטת ומדויקת. בדרך כלל, אנו נדרשים להכין תיק שטח עבור מבנים מוסדיים, משרדיים, ציבוריים ומסחריים.

חשיבות התיק שטח לבטיחות באש

בעת שריפה במבנה ציבור יש חשיבות עצומה להתנהלות מהירה של כוחות ההצלה לאור הכמות הרבה של הנוכחים במקום. תיק שטח שהוכן בצורה מסודרת ויסודית, מרכז את כל המידע הרלוונטי במקום אחד. הנגישות של המידע מאפשרת לכוחות ההצלה להתארגן במהירות לתפעול האירוע בצורה מיטבית.
המידע בתיק שטח מאפשר הכנה לשעת חירום על ידי תרגולות יזומות. תרגולות אלה מעלות את המוכנות לשעת חירום של אנשי ההצלה וכך גם את המוכנות של השוהים במבנה.
הכנת תיק שטח היא דרישה מקדימה לקבלת אישורים שונים החיוניים להפעלת המבנה ובהם טופס 4, רישיון עסק ואישור שנתי מרשות הכבאות וההצלה.

מהם המרכיבים של התיק?

הכנת תיק שטח על ידי יועץ בטיחות באש מחייבת התייחסות לפרטים רבים ובהם:

  • התוכנית האדריכלית של המבנה. בפרט מסומנים בה בצורה ברורה כל פתחי החירום.
  • הצגת תוכנית מערך כיבוי האש של המבנה.
  • מיפוי נקודות המים, מתזי המים (ספרינקלרים) וגלאי העשן.
  • מיקום שטחי הכינוס בעת חירום.
  • המצאותם של חומרים דליקים או רעילים במידה וקיימים..

הכנת התיק לטובת שיפור הבטיחות באש

חשיבות התיק שטח הינה גדולה ביותר. אנחנו דואגים להכין את תיק שטח בצורה המקצועית ביותר לטובת הצלת חיים. כמו כן, תיק שטח מהווה תנאי לקבלת רישיונות והיתרים שונים.
הכנת התיק על ידי יועץ בטיחות באש מוסמך ומנוסה מבטיחה שהחומר יהיה רלוונטי ומאורגן בצורה נוחה, כך שלכוחות ההצלה יהיה מידע חשוב בזמן אמת.
הוותק והניסיון שצברנו במשך לא מעט שנים כאנשי מערך הכבאות, מאפשר לחברת Done Safe יכולת הכנת תיק שטח בהתאם להנחיות וההוראות של רשות הכבאות. כך אנו מעניקים את המענה הטוב ביותר לצרכים ולמורכבויות של כל מבנה.

נשמח לסייע לכם בנושא הכנת תיק שטח.
המומחים שלנו יעשו הכול כדי לדאוג לבטיחות שלכם.

× אנו מתחייבים לך למחיר הכי טוב בארץ
דילוג לתוכן