לכל שאלה ועניין, התקשרו:
050-811-8145

לכל שאלה ועניין, התקשרו: 050-811-8145

חשיבות תוכנית בטיחות אש כחלק מבניית פרויקטים גדולים

בניית פרויקטים גדולים כגון מבני ציבור, בנקים, מרכזי קניות וכדומה, מחייבת תשומת לב מיוחדת לנושא הבטיחות. אסון או תקלה חמורה עלולים לגרום לאבדן חיי אדם. בשל הקהל הרב המצוי במבני ציבור, הסכנה חמורה שבעתיים. לכן אנו נותנים את הדעת על סכנת שריפה שבעטיה יש חשיבות להכנת תכנית בטיחות אש מפורטת.

מהי תכנית בטיחות אש

תוכנית בטיחות אש מגדירה בפירוט רב את אופן ההערכות לסכנת שריפה במבנה. התוכנית מאפשרת לאנשי רשות הכיבוי וההצלה להתמצא בכל הנושאים. היא מאפשרת לגלות מוקדי שריפה ואת פריסת אמצעי הכיבוי. בנוסף, מגדירה תוכנית בטיחות אש את המתווה לפיו מתפנים כל האנשים הנמצאים במבנה בצורה המהירה ביותר. היכרות עם התוכנית ותרגול על פיה יאפשרו פינוי יעיל במקרה של שריפה וצמצום הנזקים העלולים להיגרם.

מתי נדרשת התכנית

את התכנית דורשים מבנים רבים ובפרט מבני ציבור ומבנים מוסדיים. מבנים חדשים וגם מבנים קיימים שעוברים שינוי דורשים את התכנית. גם עבור שינוי תפקוד של מבנה או חלק מהותי בו.

מה כוללת התוכנית

חשיבות תוכנית בטיחות אש בתור נהלים המאפשרים לרשות הכיבוי נגישות למידע רב הנוגע להערכות המבנה בעת שריפה. בין הנושאים הכלולים בתוכנית:

שרטוט מפורט של המבנה וחלקתו לאזורים
מיפוי פתחים ודרכי פינוי
פירוט אמצעי הגילוי והכיבוי השונים
מיקום של חומרים דליקים או רעילי

עריכת תוכנית בטיחות אש בפרויקטים גדולים

את התכנית מכין יועץ בטיחות באש מוסמך המלווה את האדריכל, הקבלן וגורמים נוספים. מדובר בהליך מורכב המשתרע על פני כל מהלך הבניה. התהליך כולל אלמנטים רבים. בעת תכנון המבנה יש לתת את הדעת על פתחי האוורור, פתחי סינון עשן ובניית דרכי מילוט ושטחי כינוס. לאחר מכן אנו דואגים לפריסת אמצעי כיבוי במבנה המתאימים לייעוד המבנה, גודלו ומרכיביו.
יש להגדיר את דרכי הפעולה והתגובה במקרי שרפה, לדאוג להכשרת האנשים המתאימים. כך שיוכלו לתפקד בצורה אופטימלית בעת חירום.

חשיבות תוכנית בטיחות אש כמפתח להצלת חיים

עקב עליית המודעות לכך שמבני ציבור רבים כמו גם פרויקטים רבים בשלבי בניה שונים חשופים לסכנת שריפה. חלו שיפורים ועדכונים בסטנדרטים הנהוגים בענף הבנייה. במיוחד בשני העשורים האחרונים. כיום, מהווה תוכנית בטיחות אש חלק חשוב מהקריטריונים לקבלת אישורים מרשות הכבאות וההצלה. בעיקר על מנת לקבל אישור לאכלוס מבנה ורישיונות הפעלה למיניהם.
לנו בחברת Done Safe יש ניסיון רב בבניית התכנית. אנו מכינים את התכנית על ידי יועצי בטיחות אש מוסמכים בעלי רקע מבצעי ומנהלי כאחד.

נשמח לייעץ ולעמוד לשרותכם. פגישת ייעוץ ראשונה – ללא התחייבות מצדכם.
תוכנית בטיחות אש טובה ויסודית יכולה להיות מפתח להצלת חיים.
מה שבטוח – בטוח!

× אנו מתחייבים לך למחיר הכי טוב בארץ
דילוג לתוכן