לכל שאלה ועניין, התקשרו:
050-811-8145

לכל שאלה ועניין, התקשרו: 050-811-8145

תכנון והתקנה של מערכות כיבוי אש אוטומטיות במבני תעשיה חדשים

הקמת מבנה תעשיה חדש מחייבת תשומת לב לשורה ארוכה של דגשים ופרטים. במיוחד חובה להתייחס לנושא ההגנה מפני שריפות. גם מפני שהחוק מחייב זאת וגם בגלל שזוהי אחריות בסיסית של כל בעל מפעל. יש לוודא שהמקום בטוח לפעילות. תכנון והתקנת מערכות כיבוי אש אוטומטיות במבני תעשיה הן פעולות שמומלץ להפקיד אך ורק בידיים של יועץ בטיחות אש מקצועי מאוד ועתיר ניסיון.

מערכות כיבוי אש עם תכנון על בסיס מיפוי סיכונים מפורט

על-מנת לתכנן את מערכת כיבוי האש האוטומטית האופטימלית יתבצע קודם כל מיפוי מפורט ויסודי של כל גורמי הסיכון במבנה. המיפוי לוקח בחשבון את הפעילויות בכל אזור במבנה. את חומרי הגלם שנמצאים בכל נקודה ונקודה (גם כשהם מאוחסנים וגם בפסי הייצור). את התנאים השוררים בכל נקודה (טמפרטורה, אוורור, רוח וכו') ואת פריסת תשתיות החשמל והגז שעלולות להפוך לנקודת תרופה אם לא מקדישים להן תשומת לב.
אחרי הסקירה של כל הגורמים האפשריים לתקלות ולדליקה, מתקבלות ההחלטות החשובות ובראשן אופן הפריסה של המערכת.

כיסוי מלא של כל השטח בלי אזורים מתים

מערכת כיבוי אש אוטומטית במבנה תעשיה כוללת שני מרכיבים עיקריים: גלאי עשן וספרינקלרים. הפריסה – הן של הגלאים והן של המתזים – חייבת להיות אופטימלית. אסור להשאיר אף אזור לא מכוסה. זאת כדי שלא ייווצר חלילה מצב שבו פורצת שריפה אבל אין גלאי שיאתר אותה מיד כבר ברגע הראשון. כל איחור בתגובה עלול לגרום לנזקים בלתי הפיכים, לרכוש, לציוד ואף לחיי אדם. באופן דומה, אסור להשאיר אזור ללא ספרינקלרים. זאת כדי שהתגובה במקרה של בעירה תהיה גם מהירה וגם רחבת היקף.
בהקשר זה חשוב לזכור שבמבני תעשייה יש כמעט תמיד חומרים דליקים. חלק מהחומרים עלולים להאיץ את התפשטות האש. אחרים עלולים לפלוט גזים מסוכנים. בכל מקרה, כל רגע הוא קריטי כשמדובר במבנה שמתבצעת בו פעילות תעשייתית.

מערכות כיבוי אש עם הציוד האיכותי ביותר הקיים כיום והתקנה מוקפדת

מאותה סיבה – רמת הסיכון הגבוהה במבני התעשיה – יש להשתמש בציוד האיכותי ביותר הקיים כיום. ההתקנה חייבת להיות מוקפדת. חיבור לא נכון של ספרינקלר למערכת הצינורות ימנע ממנו למלא את תפקידו הקריטי ברגע האמת אם חלילה תפרוץ שריפה. גם התקנה לא נכונה של גלאי עשן הופכת אותו ללא יעיל.
חברת Done Safe מקפידה להתעדכן בכל החידושים בתחום גילוי וכיבוי אש אוטומטי. אנחנו מכירים את כל המוצרים החדישים ביותר ויודעים להתאים אותם למאפיינים הספציפיים של כל מבנה תעשיה.

התנהלות יעילה – כדי שאפשר יהיה להתחיל לעבוד במבנה החדש בלי עיכובים

דגש נוסף לגבי תכנון והתקנה של מערכות כיבוי אש אוטומטיות במבני תעשיה חדשים הוא התנהלות יעילה. כידוע, כל עוד לא מותקנות כל המערכות ההכרחיות, לא יינתן אישור להפעלת המבנה. כל עיכוב עלול לבוא לידי ביטוי בהפסדים של סכומי כסף לא מבוטלים. אנחנו מודעים לכך ולכן מתנהלים במקצועיות כך שהמבנה יאושר לשימוש בזמן קצר ככל האפשר.

× אנו מתחייבים לך למחיר הכי טוב בארץ
דילוג לתוכן