לכל שאלה ועניין, התקשרו:
050-811-8145

לכל שאלה ועניין, התקשרו: 050-811-8145

סקר סיכונים לכבאות הכרחי לבניית מערך בטיחות אש יעיל

ברחבי הארץ קיימים עשרות אלפי מבנים המשמשים ציבור רחב מסוגים שונים. בתי עסק, בתי ספר, בתי חולים משרדים ממשלתיים ועוד. מבנים אלו מאכלסים מאות או אלפי אנשים מדי יום ביומו. המשתמשים במבנה עלולים להיות חשופים לסכנות הרות אסון ביניהן שריפה, הטומנת בחובה נזקים עצומים בזמן קצר. על רקע זה מובן מדוע עריכת סקר סיכונים היא מתפקידיו הבולטים של יועץ בטיחות אש.

מהו סקר סיכונים

בכל מבנה עשויים להתרחש אירועים מסוגים שונים העלולים לפגוע במשתמשי המבנה או בציוד והרכוש המצויים בו. מטרתו של סקר סיכונים היא למפות את הסיכונים האפשריים במבנה או מתחם. הסקר קובע גם את דרגת החומרה של הסיכון ולהעריך את הסבירות להתרחשות אירוע סיכון. על סמך הבנת מהות הסיכונים וחומרתם, ניתן להיערך מראש. ניתן גם לבנות ולהטמיע נוהלי פעולה ודרכי התמודדות אל מול אירוע סיכון פוטנציאלי.

כיצד מתבצעת עריכת סקר סיכונים בהיבט של בטיחות באש?

אין ספק ששריפה היא תרחיש סיכון בעל עוצמת פגיעה גבוהה במיוחד. יועץ בטיחות אש יבדוק מוקדי סיכון שונים ונקודות תורפה הקשורים במכלולי המבנה. היועץ יבדוק את הציוד הקיים בו, כמות המשתמשים במבנה וגורמים נוספים רבים העשויים להשפיע על הסיכון לפריצת שריפה ומידת החומרה שלה. עריכת הסקר מתבצעת בכל שלבי הבנייה. בנוסף, מבצעת רשות הכיבוי וההצלה ביקורת שנתית במבנים קיימים.

אילו מרכיבים נבדקים בסקר?

כדי להגיע לרמת בטיחות אש מקסימלית, חשוב לבצע עריכה יסודית ומקיפה של הסקר שתבדוק מגוון גורמים דוגמת תוכנית המבנה, חומרים המאוחסנים בו והמכלולים והציוד שהוא מאכלס. הסקר מתייחס בין היתר לנקודות הבאות:
מיפוי מפורט של המבנה והגדרת מוקדי סכנה פוטנציאליים.
מציאותם של חומרים דליקים ונפיצים ורמת הבטיחות בה הם מאוחסנים.
הסיכון לחסימה של דרכי מילוט.
בדיקת תקינות ואפקטיביות של מערך הגילוי, ההתראה והכיבוי.

המשמעות של עריכת סקר סיכונים לכבאות על ידי מומחי בטיחות אש

החשיבות הרבה של עריכת סקר סיכונים במטרה להבטיח את שלומם של משתמשי מבנה ציבורי נראית מובנת מאליה. היכולת להגדיר את הסיכונים במדויק ולהציע דרכי התמודדות עמם עשויה להציל חיים. כמו כן, לצמצם נזקים במידה רבה ביותר. מעבר לכך, עריכת סקר סיכונים לכבאות הינה שלב מהותי בדרך לקבלת רישיונות, היתרים ואישורים שונים לכך שהמבנה עומד בתקנות המחמירות לבטיחות באש.

עריכת סקר סיכונים המתבצעת על ידי יועץ בטיחות באש אמין ומנוסה מהווה אמצעי נוסף להפיכת המבנה לבטוח יותר עבור קהל המשתמשים.
חברתdone safe מתמחה בעריכת סקרי סיכונים הודות להיכרות מעמיקה וארוכת שנים עם מערך הכבאות ורשות הכיבוי וההצלה ומעסיקה צוות מומחים השולטים בכל האלמנטים של המבצעיים והאדמיניסטרטיביים של תחום הבטיחות באש.

פנו אלינו בנושא עריכת סקר סיכונים.
אנו מבטיחים לכם התייחסות מעמיקה ויסודית, מאחר והבטיחות שלכם היא הדבר החשוב לנו ביותר.

× אנו מתחייבים לך למחיר הכי טוב בארץ
דילוג לתוכן