לכל שאלה ועניין, התקשרו:
050-811-8145

לכל שאלה ועניין, התקשרו: 050-811-8145

תכנית בטיחות אש המבוססת על תוכנית אדריכלית

בעשורים האחרונים ניתן דגש רב לעבודת האדריכל בתכנון מבנים פרטיים ומוסדיים כאחד. בתהליך התכנון יש חשיבות רבה לפונקציונאליות של המבנה מחד ולנראות מאידך. לצד זאת יש לתת את הדעת על נושא הבטיחות במבנה. יש חשיבות רבה לכך שהתוכנית האדריכלית תעלה בקנה אחד עם הדרישות בנושא בטיחות אש. לפיכך, הכרחי שמומחה בתחום בטיחות אש יבדוק את התוכנית האדריכלית וייתן הערות ודגשים בנושא זה.

מהו הקשר בין תוכנית בטיחות באש לתוכנית אדריכלית?

תוכנית בטיחות באש ותוכנית אדריכלית עוסקות לכאורה בשני תחומים שונים, למעשה, יש ביניהן נקודות השקה רבות והן משלימות זו את זו במידה רבה. התוכנית האדריכלית עוסקת באסתטיקה, התאמת המבנה לצרכים השונים ובאיכות החיים של המשתמשים בו. תוכנית בטיחות באש לעומתה, חוקרת אילו רכיבים בתוכנית האדריכלית עלולים להוות גורמי סיכון. לכן יש חשיבות להתקדמות בשתיהן במקביל, החל בשלב התכנון עבור בשלב הביצוע וכלה בשלב קבלת האישורים. נושאים כמו בחירת חומרים, הגדרת נתיבי מילוט, מערכות גילוי וכיבוי אש ועוד מטופלים בשתי התוכניות. יתרון נוסף של תוכנית המבוססת על תוכנית אדריכלית הוא חיסכון במשאבים וזירוז תהליכי קבלת האישורים. לפיכך יש להקפיד על ליווי של יועץ בטיחות אש בעת תכנון ובדיקת התוכנית האדריכלית.

אילו רכיבים בתוכנית האדריכלית יש לקחת בחשבון בעת הכנת התוכנית?

מספר גורמים נשקלים בעת הכנת תוכנית בטיחות אש לאדריכלים:

דרכי הפינוי בעת חירום – הן ראשיות והן משניות.
מערכות כיבוי האש ומיקומן יותאמו למאפייני הבניין על מנת שיפעלו ביעילות.
יש חשיבות מיוחדת למיקומם של אמצעי כיבוי ידניים. יש לתת את הדעת גם על דרכי הגישה אליהם ושילוט ברור.
חומרי הבנייה וחומרים המאוחסנים בבניין צריכים לעמוד בתקנות לבטיחות אש.
מערכות אוורור ותאורה מתאימות ועל פי תקני הבטיחות.
מיקום של ציוד חשמל ותקשורת כך שהסיכון לנזקי אש יהיה מינימלי.

כיצד מכינים תוכנית בטיחות אש המבוססת על תוכנית אדריכלית

בשלב הראשון נדרש עיון מעמיק בתוכנית האדריכלית. מומחי בטיחות אש והאדריכלים בוחנים את הפרטים בעבודה משותפת. מתבצע ניתוח מעמיק של הסיכונים ובחינת הנקודות בתוכנית האדריכלית המצריכות תיקון. מוצעים ונבחנים פתרונות לגילוי וכיבוי אש ונבדקים הגורמים השונים במטרה להפחית את הסיכונים. לבסוף, נבדקות התוכניות על ידי הרשויות השונות במטרה לקבל אישור ביצוע.

תהליך מקיף שיש לבצע באחריות ויסודיות

במהלך הכנת תוכנית בטיחות אש לאדריכלים, נשקלים כל הרכיבים בשתי התוכניות. נבדקת ההתאמה ביניהן כך שרמת הבטיחות תהיה מקסימלית תוך שמירה על העקרונות המנחים את התוכנית האדריכלית. יש חשיבות רבה לכך שתהליך ליווי זה יבוצע על ידי יועץ בטיחות אש בעל ניסיון בקריאת תוכניות אדריכליות. הירידה לעומק הפרטים תבטיל שתוכנית הבטיחות באש תהיה מותאמת בצורה אופטימלית.

היועצים שלנו בחברת done safe ייקחו על עצמם תהליכי ליווי מורכבים מסוג זה ויבצעו אותם על הצד הטוב ביותר. צרו קשר ונשמח לתת לכם שירות.

× אנו מתחייבים לך למחיר הכי טוב בארץ
דילוג לתוכן