לכל שאלה ועניין, התקשרו:
050-811-8145

לכל שאלה ועניין, התקשרו: 050-811-8145

כל מה שחשוב לדעת על תיק שטח לכבאות

ברחבי הארץ מצויים מבנים רבים שיש בהם גורמי סיכון לחיי אדם ולרכוש עקב תרחישי אסון שונים. שריפה במבנה, הינה אחד האירועים שפוטנציאל הנזק בהם גבוה במיוחד. הוראת נציב מספר 503 מחייבת את הגורמים האחראים להציג תיק שטח יסודי ומעודכן. מה שיאפשר לגורמי ההצלה לפעול במהירות וביעילות במקרה של שריפה במבנה. הכנת תיק שטח היא אחת המיומנויות המרכזיות של יועץ בטיחות אש.

באילו מבנים נדרשת הכנת תיק שטח

הכנת תיק שטח היא חובה כאשר מדובר במבנים מוסדיים, מפעלים, בתי עסק ומבנים ציבוריים אחרים. במבנים אלה ניתן לאפיין שלושה מוקדי סיכון:

כמות משתמשים רבה
מורכבות המבנה
ריבוי מתקנים ומכלולים

מה מכיל תיק שטח לכבאות

בהוראה 503 שהוזכרה לעיל מוגדרים ומפורטים מרכיבים ועקרונות לפיהם מתבצעת הכנת תיק שטח. התיק הוא למעשה אוגדן, המרכז את כל המסמכים והאישורים השונים הנוגעים לתקינות המבנה ועמידה בסטנדרטים של בטיחות כפי שמתחייב בחוק. המסמכים חייבים להיות חתומים באופן רשמי על ידי הגורמים הרלוונטיים ברשויות השונות. ובפרט, על ידי הרשות לכיבוי והצלה. עותק של התיק מצוי גם על גבי תקליטור.
תיק שטח הוא אמצעי חיוני לכוחות ההצלה. המידע המצוי בו מאפשר להם לנקוט פעולה מיידית בעת חירום בצורה מסודרת ואפקטיבית.

מהם הפרטים הנכללים בתיק שטח

יש חשיבות רבה להכנת התיק על ידי יועץ בטיחות אש מיומן ובעל רמה מקצועית גבוהה, מאחר והוא עוסק במספר גדול של גורמים. בין היתר נכללים בתיק שטח:

שרטוט מפורט של המבנה והמכלולים השונים בו. דגש מיוחד ניתן לפתחי חירום ודרכי מילוט.
פירוט כל אמצעי הגילוי, ההתראה והכיבוי המצויים במבנה. בין היתר מצוינים בתיק אמצעי התזת המים או כיבוי קצף השונים, גלאים, צופרים וכדומה.
ציוד ומכשור הקיים במבנה וחומרים דליקים ונפיצים.

הכנת התיק מחייבת אנשי מקצוע מיומנים

מן האמור לעיל ניתן להבין את החשיבות הרבה של הכנת תיק שטח לכבאות. מעבר להיותו תנאי לקבלת היתרי שימוש במבנה מהרשויות השונות, תיק שטח הוא אחד המפתחות להצלת חיים במקרי אסון.
לפיכך מומלץ לקחת את הנושא בחשבון כבר בשלבים המוקדמים של התכנון, כדי שכל תהליכי האישור והבקרה יעברו ללא תקלות וניתן יהיה להפעיל את המבנה בהקדם.

יועץ בטיחות באש בעל וותק וניסיון מבצעי יוכל לבצע ארגון נכון ויסודי של החומרים הנדרשים, לטובת הליך רישוי מהיר וכדי להבטיח שבעת חירום יהיה לרשויות הכיבוי וההצלה את כל המידע הנדרש.
חברת Done Safe מעסיקה מומחים בתחום הבטיחות באש שיתנו מענה מיטבי בנושא הכנת תיק שטח וזאת, בהתאם לתכתיבי רשות הכבאות והמאפיינים הייחודיים לכל מבנה.
קיומו של תיק שטח מעלה את רמת הבטיחות של המבנה.

פנו אלינו – כדי לדאוג לבטיחותם של ציבור המשתמשים במבנה שלכם.

× אנו מתחייבים לך למחיר הכי טוב בארץ
דילוג לתוכן