לכל שאלה ועניין, התקשרו:
050-811-8145

לכל שאלה ועניין, התקשרו: 050-811-8145

תכנית בטיחות אש במבנים מוסדיים – רק על ידי יועץ בטיחות אש מוסמך

האש הביאה תועלת רבה לאנושות אך בה בעת, טמונה בה סכנה רבה. שריפה עלולה לגרום נזק עצום לרכוש ותשתיות. כמו גם לכוויות בדרגות שונות לשוהים עד כדי מוות. הסכנה גדולה שבעתיים כאשר מדובר במבנים מוסדיים. מבנים אלה משרתים ציבור רחב ויכולים להכיל מאות ואף אלפי אנשים. לכן, פרויקטים של שיפוץ ובנייה חדשה מלווים על ידי יועץ בטיחות אש ומחויבים בהצגת תכנית בטיחות אש. 

מהי תכנית בטיחות באש?

תכנית בטיחות אש למבנים מוסדיים מציגה לרשות הכיבוי וההצלה את כל המידע הנוגע להערכות המבנה למצב חרום כתוצאה משריפה. התכנית עוסקים בין השאר, בהיבטים של גילוי מוקדי אש, פרישת והפעלת מערכות הכיבוי והיכולת למזער נזקים. כל מבנה מוסדי או בית עסק, מחויב בהכנת תכנית שנבנתה על ידי יועץ בטיחות אש. התכנית היא חלק מהדרישות לקבלת היתרי בנייה של מבני ציבור ומשרדים. כאשר אלה מחויבים לעמוד בתקנות הבטיחות החדשות והמחמירות של רשות הכיבוי וההצלה.

מהם מרכיביה של התכנית?

התכנית מציגה פירוט של המידע והכלים הנוגעים לפעולה בשעת חירום במטרה להגן על נפש ורכוש בעת שריפה. התכנית כוללת מגוון נושאים ופרטים ובהם:

  • ייעוד המבנה וחלוקה לאזורים
  • כל הפתחים, דרכי כניסה ויציאה ומילוט
  • רשימת החומרים במבנה ורמת הסכנה כתוצאה מחשיפה לאש
  • שטחים ייעודיים ונגישות לרכבי כיבוי והצלה
  • מיפוי של גלאי העשן, ברזי הכיבוי ומערכות כיבוי נוספות.
  • מבנה מערכת החשמל ולוחות הפיקוד

כיצד מתבצע ליווי של יועץ בטיחות באש בפועל?

התכנית היא תנאי הכרחי בעת ביצוע פרויקט בנית או שיפוץ מבנה מוסדי. תוכנית מקיפה הנבנית על ידי יועץ בטיחות אש מוסמך יכולה למנוע ולמזער נזקים רבים במקרה של שרפה. הליווי כולל מספר אלמנטים:

  • בניית התכנית
  • עבודה מול אנשי המקצוע האחראים על הבניה והנחייתם לאור הסטנדרטים שמכתיבה רשות הכיבוי וההצלה.
  • ביקורת על התוכניות וביצוע שיפורים ותיקונים.
  • עבודה מול הרשויות במקרה של התנגדויות מצדן, עד להשלמת תכנית שתאושר.

בטיחות באש היא המומחיות שלנו

ענף הבניה השתנה רבות בשנים האחרונות. נעשתה התקדמות רבה בשיטות הבניה בחומרים ובטכנולוגיה. עקב כך עלתה רמת הקריטריונים לקבלת אישורים מטעם הרשויות לפרויקטים שונים של בניה. בפרט, ניתן לראות עליה ברמת הסטנדרטים הנוגעים למבנים מוסדיים המיועדים לשירות הציבור, עקב הצורך להגן על בטחונו.

תכנית בטיחות באש שנבנתה על ידי יועץ בטיחות אש מוסמך הינה חלק בלתי נפרד מתכנון המבנה.

אנו מכירים את כל המורכבויות  הנוגעות לבטיחות באש לאור ניסיון מבצעי רב שנים שצברנו כאנשי מערך הכיבוי וההצלה. הכרות זו עם עולם הכבאות ועם גורמי הרשות מאפשרת לנו ליישם כל תקנה ודרישה בכל סוג של פרויקט. אנו נמצאים בקשרי עבודה ושיח תמידי עם הרשות. אנו יכולים לתת פתרון לכל בעיה, עד לקבלת כל ההיתרים הנדרשים.

צרו אתנו קשר ונשמח לקבוע אתכם פגישת ייעוץ ראשונה ללא כל התחייבות מצדכם.

בשבילנו – הבטיחות שלכם היא מעל הכול.

× אנו מתחייבים לך למחיר הכי טוב בארץ
דילוג לתוכן