לכל שאלה ועניין, התקשרו:
050-811-8145

לכל שאלה ועניין, התקשרו: 050-811-8145

תוכנית בטיחות אש

תוכנית בטיחות אש היא מרכיב הכרחי בכל פרויקט בנייה חדשה. גם שינויים מהותיים במבנים קיימים ותוספות בנייה מחייבים הכנת תוכנית מפורטת בנושא גילוי וכיבוי אש. מעבר לחובה הרגולטורית, יש לתוכנית זו תפקיד משמעותי בהבטחת התקנה אופטימלית של מערכות אוטומטיות לגילוי וכיבוי אש.

דגשים חשובים לגבי תוכניות בטיחות אש

המונח המקצועי לתוכניות בטיחות אש הוא "נספח תיאור אמצעים לבטיחות אש". זהו מסמך שמוגש לרשות כבאות והצלה על-מנת שתבחן אותו. הרשות קובעת האם המבנה אכן ערוך באופן מיטבי ביחס לסיכון העצום לרכוש ולחיי אדם – שמהווה שריפה. גורם נוסף שמאשר את תוכנית בטיחות האש, עוד לפני רשות הכבאות וההצלה, הוא המהנדס הראשי של פרויקט הבנייה.
ללא אישור רשות הכבאות, לא ניתן לקבל היתר אכלוס. חמור מכך, אין ודאות לכך שבני האדם שישהו במבנה יהיו באמת מוגנים.

אמצעי גילוי וכיבוי האש המפורטים בתוכנית הבטיחות

בכל מבנה דואגים להתקין אמצעי גילוי וכיבוי. בין אם מדובר על בניין מגורים, בין אם זהו בניין משרדים, מרכז מסחרי, חנות וכו'. עבור כל אלה יש צורך באמצעים לגילוי אש ולכיבוי שריפה אם פורצת כזו חלילה. המפרט של המערכות האוטומטיות לגילוי וכיבוי אש נקבע בהתאם למאפיינים הספציפיים של כל מבנה. בהתאם, יועץ בטיחות אש מכין תוכנית בטיחות אש אשר חייבת לעמוד בסטנדרטים העדכניים. סטנדרטים אותם קובעת רשות הכבאות וההצלה.
לדוגמה, במסעדה ששטחה 60 עד 120 מ"ר, ושהתפוסה המקסימלית בה היא יותר מ-50 בני אדם, יש להציב גלגלון כיבוי אש שקוטרו 0.75 צול בעל מזנק צמוד. תשתית הצינורות תהיה עשויה ממתכת. פריט הכרחי נוסף הוא מטפה אבקה במשקל 6 ק"ג. כמו כן, נדרשים התקנים שמפסיקים את זרימת הגז כשמתרחשת דליפה. גם בלוחות החשמל יש להתקין אמצעי הגנה מאש. ביניהם גלאי עשן, מערכת לניתוק ממקור ההזנה במקרי חירום וכיסוי של ספרינקלרים. באופן דומה ישנו מפרט מדויק לכל סוגי המבנים, בהתאם לשימוש ולגודל.

תוכנית בטיחות אש כבסיס להתקנה יעילה ומדויקת

אישור תוכנית בטיחות אש ע"י רשות הכבאות וההצלה הוא באופן טבעי רק שלב ראשון בדרך לשקט נפשי אמיתי. השלב הבא הוא יישום התוכנית – תוכנית מקצועית מבטיחה התקנה יעילה ומדויקת של כל האמצעים שנבחרו. בהקשר זה כדאי לדעת שתוכניות בטיחות אש כוללות פירוט של מיקומי כל המערכות הרלוונטיות. לוחות החשמל, מערכות הגז, מיזוג האוויר ועוד. פירוט של אגפי האש – אופן חלוקת המבנה לאזורים. פירוט לגבי דרכי גישה לבניין, וכמובן פירוט של הנקודה המדויקת בה נמצא כל פריט מהמערכות האוטומטיות לגילוי וכיבוי אש: הספרינקלרים, המטפים, ברזים שאליהם יכולים להתחבר כוחות כיבוי והצלה במקרה חירום, ארון כיבוי האש, פתחי השליטה בעשן ועוד.

הקפדה גם על הכללים הטכניים

עריכת תוכנית הבטיחות לגבי אש נשענת גם על כללים טכניים. קנה המידה הנדרש עבור תוכנית זו הוא 1:100. יש להציג את מרכיבי המערכות האוטומטיות לכיבוי וגילוי אש בשרטוט הרלוונטי של כל קומה, ובחלק מהמקרים יש לפרט את האלמנטים הנ"ל גם במפת המדידה שקנה המידה שלה הוא 1:250. לחברת Done Safe ניסיון של למעלה מ-3 עשורים בתחום זה, ומחויבות מוחלטת למקסימום בטיחות. בהתאם, האיכות הגבוהה של כל תוכנית לבטיחות אש.

× אנו מתחייבים לך למחיר הכי טוב בארץ
דילוג לתוכן